Competențele cadrului didactic
În concepția pedagogică modernă, pentru ca profesorul
să poată concepe, organiza, proiecta actul educațional, are nevoie de:
pregătire, tact și măiestrie psihopedagogică, care sunt cerute, îndeosebi, de
ipostaza de educator. Într-un program de formare a profesorilor desfașurate în
S.U.A. , competența didactică este operaționalizată într-un număr de cinci
competențe specifice:
o Competența
cognitivă, care cuprinde abilitățile intelectuale și cunoștințele așteptate din
partea unui profesor;
o Competența
afectivă, definită prin atitudinile așteptate din partea profesorului și
considerată a fi specifică profesiunii didactice, fiind și cel mai greu de
obținut;
o Competența
exploratorie, care vizează nivelul practicii pedagogice și oferă ocazia viitorilor
profesori de a-și exersa abilitățile didactice;
o Competența
legată de performanță, prin care profesorii dovedesc nu numai că știu, dar și
că pot utiliza ceea ce știu;
o Competența
de a produce modificări observabile ale elevilor în urma relației pedagogice.
Comentarii
Trimiteți un comentariu